Bilindiği üzere dünyadaki en popüler oyun yapımı dili C++ . Bunun nedeni çok düşük seviyeli bir dil olması ve donanımlarla etkileşime girme konusunda çok önde olması ve bunun yanında Assembly kadar alt seviyede bir dil olmadığı için "görece" hızlı geliştirilebiliyor. Her platformda platforma özel çalıştırılabilen kodlara derlenen C++ kodları bu yüzden cross platform değil. Yani Linux için yaptığımız bir oyunu Windows platformunda çalıştıramıyoruz. C++ kodlarımızı her platformda ayrı ayrı derlememiz gerekiyor. Ancak bunu aşmanın bir yolu da farklı platformlarda derlenmiş kütüphaneleri kullanmak. (bkz: Irrlitch Engine) C# ise Microsoft'un .Net platformunun temel dili olarak kurguladığı dil. XNA ile bir dönem C# 'ın oyun stüdyoları için önemi çok fazla artmıştı. Daha sonra XNA desteği PC'den Xbox tarafına doğru kaydırılınca bu azaldı. Ancak tabii ki XNA ile PC için oyun yapmak mümkün. C# 'ın en kötü yanı ise Microsoft'un sadece Windows platfo
Nisan 10, 2014 tarihine ait yayınlar gösteriliyor
Bu Blogda Ara
Arşiv
Haz 081
May 291
May 231
Nis 233
Nis 033
Mar 142
Mar 131
Mar 013
Şub 284
Şub 195
Şub 022
Şub 012
Oca 291
Oca 281
Oca 264
Oca 242
Oca 202
Oca 142
Oca 134
Oca 114
Oca 083
Oca 062
Oca 059
Oca 037
Oca 022
Ara 272
Kas 081
Kas 023
Eki 291
Eki 281
Eyl 161
Eyl 143
Eyl 111
Ağu 292
Ağu 271
Ağu 241
Ağu 091
Tem 132
Tem 091
Haz 291
Haz 121
Haz 051
Haz 013
May 307
May 291
May 252
May 212
May 204
May 092
May 061
Nis 291
Nis 201
Nis 172
Nis 101
Nis 091
Nis 081
Nis 072
Nis 065
Nis 051
Nis 031
Nis 021
Mar 281
Mar 261
Mar 243
Mar 238